E-Business bij kaiserkraft
kaiserkraft was goed voorbereid toen e-commerce in 1999 centraal kwam te staan in de Europese handel. Al sinds 1995 worden onze producten voor de inrichting van bedrijf, kantoor en magazijn in een media neutrale database, een zogenaamd productinformatiesysteem (PIM), elektronisch geregistreerd. Voor het aanleggen, beheren en verder ontwikkelen van de productgegevens werd zelfs een speciaal contentmanagementteam gevormd. Op dit moment zijn meer dan 75.000 producten elektronisch beschikbaar in deze database. Een groot voordeel voor onze klanten omdat met een druk op de knop informatie voor de onlineshop en de klant specifieke catalogi wordt geproduceerd. In de afgelopen 20 jaar is de inhoud van de catalogus continu kwalitatief verbeterd. Productteksten, kenmerken, afbeeldingen en extra trefwoorden op productniveau, die de klant bij de keuze van de producten helpen, worden continu aangevuld. Dit is voor onze klanten die gebruikmaken van elektronische inkoopsystemen van groot belang omdat het functioneren van dergelijke systemen sterk afhangt van de kwaliteit van productgegevens. Als totaalleverancier van benodigdheden voor het bedrijf blijven wij onze kerncompetentie om naadloos aan te sluiten op uw inkoopprocessen verder ontwikkelen en putten hierbij uit de kennis van onze internationale organisatie. Wij beschikken immers over vergaande ervaring met het bouwen en onderhouden van een online platform dat alle hedendaagse eisen overtreft.
Wij delen deze kennis graag, bij vragen staat het team e-commerce/e-procurement altijd voor u klaar!
Key account referenties
Al jaren werken wij met succes met gerenommeerde, grote ondernemingen samen.
Daartoe behoren concerns als
Voordelen voor key accounts
Wat maakt ons aantrekkelijk voor onze key accounts? Onze idealen ten aanzien van duurzaamheid, projectinrichting, e-procurement, logistiek, technisch advies en internationale aanwezigheid zijn voor klanten criteria die kaiserkraft doen uitblinken. Voor onze key accounts is het namelijk essentieel dat zij met minder belasting voor het milieu en volgens efficiënte bestelprocedures zaken kunnen doen met een betrouwbare partner.
Duurzaamheid en oplossingen op maat
Onze key accounts worden begeleid door een adviseur op het gebied van assortimentsoptimalisatie. Deze specialisten ondersteunen u bij het inrichten van een klant specifiek assortiment waarbij uw inkoopdoelstelling voorop staan. Heeft u organisatie ambitieuze doelstellingen gesteld op gebied van duurzaamheid en circulariteit? Dan richten wij uw assortiment in met passende producten zoals bijvoorbeeld ergonomische kantoormeubelen die niet gelakt zijn met schadelijke stoffen en voorzien zijn van een relevante milieulabel. Met inzet van producten van het topmerk activeGreen-label heeft u de zekerheid van verantwoorde inkoop. Deze producten hebben een positief effect op uw CO2-voetafdruk en dragen bij aan een verbeterde ecobalans. De ecobalans wordt eveneens positief beïnvloed door de CO2-neutrale verzending van al onze artikelen.
Maar onze adviseurs gaan verder, zij ondersteunen u ook op gebied van productonderhoud zodat uw bedrijfsmiddelen langer meegaan, geheel passend in een circulaire bedrijfsvoering. Met diensten op gebied van CAD-planning en inkoop van klant specifieke producten worden uw projecten spoedig gerealiseerd en geniet u inkoopvoordeel omdat u geen eenmalige leveranciers hoeft toe te voegen aan uw inkoopsystemen.
E-Business
Het door kaiserkraft aangeboden menu aan e-procurement oplossingen vereenvoudigt bestelprocedures en biedt op maat gemaakte toepassingen die aan al uw eisen en wensen voldoen. Als key account profiteert u van de integratie van ons productassortiment in uw eigen inkoopsysteem of goederenbeheersysteem. Uw medewerkers over diverse afdelingen hebben zo de mogelijkheid producten direct te bestellen, terwijl uw inkopers en/of budgethouders deze bestellingen eenvoudig kunnen goedkeuren of afwijzen, voordat de verzamelbestelling bij ons binnenkomt. Zo combineren wij maximaal gebruikersgemak met optimale inkoopcontrole.
Een internationale partner
Veel van onze klanten zijn, net als wij, vertegenwoordigd in heel Europa. Wanneer u kaiserkraft als leverancier in meerdere landen hebt aangesteld, heeft u het voordeel dat u in ieder land een product met hetzelfde artikelnummer kunt bestellen. Dat vereenvoudigt niet alleen de bestelprocedure, maar ook de inventarisatie.
eProcurement
Benut de vele mogelijkheden en voordelen van ons productinformatiesysteem (PIM). Naast een klant specifieke webshop (Customized Web) bieden wij u integratie binnen een SAP-OCI-webshop of een Ariba-PunchOut-webshop. Aan u de keuze:
Customized Web
Het individuele alternatief voor een geoptimaliseerde materiaalaanvoer zonder e-procurementsysteem.
Wij bieden onze klanten die behoefte hebben aan een klant specifieke inrichtingen van de webshop Customized Web oplossingen waarbij uw individuele assortimenten in een unieke omgeving, alsook met uw eigen bedrijfslogo op de website van kaiserkraft te benaderen zijn. Zowel individuele budgetgrenzen, en geautoriseerde gebruikers kunnen variabel door u worden beheerd. Bovendien zijn speciale, op uw wensen afgestemde aanpassingen mogelijk.
Een overzicht van de functionaliteiten:
- Uitgebreide en eenvoudige zoekfuncties;
- Gedetailleerde productgegevens inclusief afbeeldingen en beschrijvingen;
- Beheer van de bestelsjablonen;
- Beheer van aflever- en factuuradressen;
- Orderhistorie met vele intelligente functies.
SAP-OCI
U gebruikt SAP en wilt graag via OCI (Open Catalog Interface) onze webshop aan uw systeem koppelen? Geen probleem. Via onze SAP-OCI-webshop kunt u uw eigen bestelsjablonen samenstellen en deze in uw SAP-systeem integreren waarmee u vanuit uw SAP-systeem producten bij ons bestelt. Indien gewenst, passen wij de SAP-OCI-webshop individueel aan uw behoeften aan. Zowel uw individuele prijzen als voor u opgeslagen productgegevens en assortimenten staan in de webshop ter beschikking en worden aan de OCI-interface overgedragen.
Momenteel ondersteunen wij de formaten OCI 2.0 – 5.0.
Ariba-PunchOut
Naast de OCI-webshop bieden wij u ook een Ariba PunchOut-webshop. Daarmee kunt u de benodigde productinformatie naar uw inkoopsysteem doorsturen. Ook hier zijn zowel de voor u geldende prijzen als de productgegevens en assortimenten opgeslagen.
E-Procurement
E-procurement – afgestemd op uw bedrijf
Bespaar tijd en geld middels systeemintegratie met uw SAP-systeem (SAP-OCI) of andere systemen (bijv. Ariba PunchOut). Onze experts ondersteunen u met het doelgericht optimaliseren van uw assortiment en bestelprocedures. U heeft één totaalleverancier voor bedrijfsbenodigdheden en uw budgetten worden optimaal beheerd.
Jarenlange ervaring, het continue beheer van ca. 75.000 producten en onze flexibele database zijn de pijlers waarop kaiserkraft’s succes op het gebied van e-procurement rust.
Onze artikelen zijn geclassificeerd volgens internationale standaarden waaronder eCl@ss en UNSPSC (alle versies). Wij passen echter ook probleemloos uw classificaties en categorieën toe. Diverse UOM-sets staan u ter beschikking. Orders en facturen verzenden desgewenst in elektronische vorm als onderdeel van onze verminderde milieu-impact. Geheel zoals u het wenst!
Voorbeelden van de dataformaten:
- BMEcat
- CIF
- Excel
- XML
- ...andere specifieke formaten
Alle standaardformaten evenals uw eigen catalogusformaten worden ondersteund.
Hebt u vragen over het thema e-procurement?
Neem dan contact op met mevrouw Mix en haar team: e-procurement@kaiserkraft.nl
Electronic data interchange (EDI) – Integratie
Door de jarenlange ervaring met de elektronische uitwisseling van handelsdocumenten (EDI), zoals bestellingen, orderbevestigingen, leveringsberichten en facturen, mogen wij onszelf inmiddels experts op dit gebied noemen. Wij ontwikkelen en werken binnen gestandaardiseerde interfaces. Een groot voordeel voor klanten met een groot bestelvolume omdat u met een koppeling aan ons goederenbeheersysteem tijd en geld bespaart. Een transparante en volledig elektronische weergave van zakelijke processen staat daarbij centraal.
Zo zijn talrijke klant e-procurementsystemen en verschillende marktplaatsen reeds met succes gekoppeld en blijven wij onze expertise op dit gebied continu verder ontwikkelen.
Uw voordelen van een succesvolle integratie:
- Kortere verwerkingstijden en lagere kosten;
- Voorkoming van dubbele registratie;
- Automatische overname van gegevens uit uw inkoopsysteem;
- Snellere verwerking van bestellingen;
- Gebruik van het automatiseringspotentieel in logistieke processen;
- Verbetering en standaardisering van de uitwisseling van gegevens.
Ondersteunende communicatieprotocollen en transactiestandaards:
- FTP
- OFTP
- SFTP
- HTTPS
- X.400
- andere op aanvraag
Wij ondersteunen dataformaten voor de berichttypen EDIFACT / EANCOM en XML, alsook:
- OpenTrans / ORDER en INVOICE
- XCBL 3.0 / ORDER en INVOICE
- CXML / ORDER en INVOICE
- XML-gebaseerde SAP IDOC-formaten: ORDERS01, ORDERS02, ORDERS03, ORDERS05, ORDERS, ORDRSP, DESADV, INVOIC
Naast de hierboven genoemde formaten zijn ook individuele dataformaten mogelijk. Neem gerust contact met ons op. Onze experts uit het team e-commerce/e-procurement hebben vast en zeker een geschikte oplossing voor uw bedrijf. Hier vindt u de contactgegevens.
Elektronische platformen
Inmiddels is de elektronische catalogus van kaiserkraft op meerdere marktplaatsen te vinden. Daarbij horen zowel open als gesloten systemen, bijv.:
- een onderneming van KAISER+KRAFT, Hoffmann Group, Keller&Kalmbach, Hagemeyer;
- leveranciersplatform;
- kosteloos gebruik voor alle klanten